Sfaturi pentru realizarea fotografiilor de nuntă sau botez

Sfaturi pentru realizarea fotografiilor de nuntă sau botez

C3660

  • Stabilește cu clientul stilul de fotografiere al evenimentului – clasic sau fotojurnalistic

Ai să fi uimit să vezi cât de diferite pot fi cerințele clienților și cât de vagi sunt cunoștințele acestora cu privire la stilul de fotografiere abordat. Arată-le înaintea evenimentului fie că e nuntă sau botez fotografiile tale, modul tău de abordare a prelucrării și stabilește împreună cu ei cât de mult vei putea lucra la postprocesare. Majoritatea va fi deacord să faci retușuri privind tenul sau imperfecțiuni ale pielii dar vei vedea că unii nu vor accepta nici un fel de procesare.

  • Fă-ți o listă de fotografii care nu trebuie să lipsească .

Pe lângă cadrele clasice din timpul evenimentului (cununie religioasă, cununie civilă, botez, petrecerea propriuzisă) precum și cele cu actorii principali (în parc, îmbrăcatul miresei/ginerelui/bebelușului) îți mai poți face o listă cu ceea ce poți fotografia în diferitele momente ale zilei cununiei sau botezului și aici mă refer la: papucii miresei, tortul, rochia miresei atârnată pe umeraș, bijuteriile miresei, verighetele, inelul de logodnă, invitațiile la nuntă, paharele de șampanie, cardurile cu numele invitaților, aranjamentele florale, buchetul de flori, primul sărut, primul dans și tot ce îți mai dictează imaginația. Aici ai câteva idei.

Împreună cu mirii treci peste fiecare punct, cere-le părerea și ascultă-le propunerile cu privire la ce ar mai dori ei de la tine pentru a nu avea mai târziu probleme. Poate fi extrem de neplăcut pentru tine ca fotograf să ți se reproșeze unele cadre pe care nu le-ai tras, care pentru tine păreau neimportante.

  • Nu uita să vizionezi înaintea evenimentului locațiile unde vei executa fotografiile!

Nu contează dacă ești începător sau ai în spate ani de experiență. Este foarte important să previzualizezi locațiile unde vei fotografia pentru a stabili ce setări vei folosi la aparat, astfel nu vei bâjbâi să cauți locuri potrivite pentru realizarea fotografiilor. Exceptând situațiile neprevăzute ce țin de condițiile meteo previzualizarea locațiilor te scutește de surpriza apariției condițiilor improprii de fotografiat.

  • Pregătirea este cel mai important element.

Nu este fotograf care să nu se afle în situații delicate. Sunt situații care nu depind de tine, dar cele care țin trebuie stăpânite și remediate. Dacă e să te lase aparatul, cu siguranță te va lăsa undeva la începutul sau jumătatea evenimentului. Așa că, pentru a evita ”dezastrul total” ia cu tine un aparat de rezervă. Regula e valabilă și pentru blitz și cardul de memorie. Chiar dacă ai un card care să suporte fotografiile realizate la întreg evenimentul, e de preferat să ai 2 sau mai multe carduri pe care sa le schimbi la interval de cateva ore. Așa că dacă se întâmplă ceva cu unul măcar rămân fotografii de la restul evenimentului. Dacă ai timp transferă fotografiile pe un laptop sau orice alt device dar nu le șterge și de pe card. ”Paza bună trece primejdia rea!”

  • Vorbește cu un membru de familie care să te ajute la realizarea fotografiilor

 Avantajul îl reprezintă faptul că acesta cunoaște persoanele importante pentru miri sau familia copilului botezat, în funcție de eveniment. Dacă ai bafta ca persoana să fie un pic mai îndrăzneață vei observa că în momentul în care trebuie așezați oamenii pentru fotografiile de grup, va avea mai multă autoritate asupra invitaților decât tine.

  • Gândește-te să îți iei un ajutor de fotograf cu tine.

Foarte important să ai un ajutor pentru realizarea ședinței foto din ziua cununiei sau botezului sau pentru realizarea ședinței TTD (Trash The Dress). Îți poate ține flash-ul, reflectorul, umbrela sau orice alt echipament ce te ajută la realizarea unor fotografii excepționale.

  • Încearcă să folosești cât mai puțin flash-ul.

Datorită obiectivelor mai performante vei reuși să obții fotografii extraordinare în condiții de iluminare slabă sau difuză. Vei observa că sunt mult mai naturale și mai frumoase. Dacă totuși situația o impune, folosește indirect lumina flash-ului. Îndreaptă-l spre tavan, perete sau folosește un difuser. Vei observa că umbrele dure vor disparea.

  • Foloseste calitatea RAW.

Deși timpul de prelucrare va fi un pic mai lung calitatea fotografiilor va fi și ea mai ridicată. Trebuie să ai grijă aivci și la cardurile de memorie pe care le cumperi. Cu cât viteza de scriere e mai mare cu atât mai mare va fi și cadența de tregere a cadrelor.

  • Fii creativ și pune imaginația la muncă. 

Dacă stilul tău de fotografiat este fotojurnalistic, iar miri sau familia copilului ce urmeaza a fi botezat sunt deacord cu asta, e inutil să mai menționezi că fotografiile tale trebuie să iasă din tiparul clasic. Urcă-te pe o scară, într-un copac pentru a surprinde grupul dintr-o altă perspectivă. Unicitatea momentului se va vedea mult mai frumos în fotografie.

  • Lasă toate cadrele trase pe cardul de memorie. 

 Cu excepția situației în care o fotografie sau mai multe sunt ratate complet, iar spațiul de stocare nu îți este suficient, în toate celelalte caazuri nu se justifică apăsarea butonului ”delete”. Gândește-te că poți șterge o fotografie care a surprins un moment unic sau și mai rău, poți șterge din greșeală toate fotografiile.

  • Modul continuu de realizare a fotografiilor. 

Foarte util pentru momentul aruncării/prinderii buchetului de mireasă, săritului în piscină(dacă mirii sunt destul de ”nebuni”). Dacă nu cumva deții un aparat clasic pe film, DSLR-urile au un mod continuu de realizare a fotografiilor, pe care îl vei găsi extrem de folositor. Ori că vei alege cea mai bună fotografie ori că vei realiza un colaj vei descoperii utilitatea acestei funcții.

 Sfaturile prezentate nu țin loc de reguli bătute în cuie și nici nu garantează reușita unor fotografii excepționale, dar cu siguranță îți ușurează munca.

Indiferent de aparatura pe care o folosești trebuie să știi un singur lucru: ”Nu camera e esenta, ci persoana din spatele ei.”

Pentru idei de fotografii sau alte informații utile legate de fotografie poți accesa link-ul sau link-ul.

Și acum că știi ce ai de făcut, gasești aici toate echipamentele de care ai nevoie:

f64

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *